Ideerna och tankarna fortsatte att frodas på den lilla ön Sal i öriket Kap Verde. På stranden bland kitesurfare läste vi böcker om entreprenörer och fann inspiration. En stor inspiratör blev Richard Branson. Hans orädda bedrifter och förmåga att skapa idéer till konkreta verksamheter inspirerade oss. Virgin är idag mer än ett varumärke utan är ett så kallat livsstilsvarumärke där du som kund kan leva med deras tjänster i vardagens alla situationer. På resan, på resmålet, musiken i dina lurar, mobilen och läsken i din hand, banken, försäkringen och sjukvården där hemma är bara några områden som Virgin täcker i vardagen. Richard och Virgin har gjort detta varumärke unikt och banbrytande då många ekonomiska dogmer säger att du skall koncentrera dig på en sak. Konceptet med ett livsstilsvarumärke där vi finns i kundens olika livssituationer i vardagen är något vi inspirerades av när idén om VivBon föddes. VivBon är bolaget som ger livskvalitet i livets alla skeenden och vardagssituationer. VivBon Senior Service hjälper seniorer och deras anhöriga genom att avlasta så de får mer kvalitetstid med sina nära och kära. Vi möjliggör att man kan få behålla sin livsstil och livskvalitet oavsett ålder.VivBon Nannies hjälper barnfamiljer med att avlasta och möjliggör mer kvalitetstid med barnen för föräldrarna. När familjen är samlad så kan de ägna sig åt familjelivet fullt ut, då VivBon har gjort alla de andra uppgifterna. VivBon betyder “det goda livet” en lyxigare vardag oavsett ålder, vi anpassar oss efter dig och inte tvärtom.Följ vår historia under taggen #entreprenörssagan